Vreugdenhil Young Plants kiest voor arbodienstverlening Stigas

Vreugdenhil Young Plants zocht een nieuwe arbodienst en koos voor Stigas. Anja Boekestijn en Marlen Smal (hr-medewerkers Vreugdenhil) leggen uit waarom. 

Marlen Smal (links) en Anja Boekestijn, hr-medewerkers Vreugdenhil

“Soepel kunnen schakelen, snel antwoord krijgen op een vraag en vlot een afspraak kunnen wijzigen, dat is voor ons belangrijk”, vertelt Boekestijn. “Dat kan alleen als je persoonlijk contact hebt, met de bedrijfsarts, de re-integratieadviseur en met degene die de afspraken beheert. Stigas biedt deze service. Daarnaast zijn transparantie in de kosten en oog voor preventie voor ons echt een pré.” 

Referenties

“We hebben referenties nagetrokken bij andere glastuinbouwbedrijven die samenwerken met Stigas”, vult Marlen Smal aan. “Zo leerden we dat Stigas onze branche heel goed kent. Dat praat en schakelt fijn. Tijdens onze oriëntatie kregen we een professionele presentatie, waarin we ook meer te weten kwamen over wat preventie in de praktijk allemaal kan inhouden, een preventief medisch onderzoek met een Gezondheidsbus op locatie bijvoorbeeld. Ook bleek het mogelijk om in het contract op te nemen dat rapportages altijd binnen 48 uur bij ons binnen zijn. Al deze punten bij elkaar maakten dat we voor Stigas hebben gekozen.”

Snel

“We werken vanaf juni met Stigas samen en het bevalt uitstekend”, aldus Boekestijn. “De beloftes worden waargemaakt, en soms nog wel meer dan beloofd. Verslagen zijn soms al dezelfde dag bij ons binnen! Stigas snapt waar we mee bezig zijn en denkt mee. Zo functioneert Stigas als een verlengstuk van onze hr-afdeling.”

Weten wat belangrijk is

“Of we nog tips hebben voor andere glastuinbouwbedrijven die zich oriënteren op een nieuwe arbodienstverlener? Zeker! Let op transparantie in de kosten, trek referenties na en heb voor jezelf heel helder wat voor jouw organisatie belangrijk is als het gaat om verzuimbegeleiding, nu en in de toekomst. En laat de afspraken daarover opnemen in het contract.”